Tuesday, June 28, 2011

Jou

Pole mingi nädal aega kirjutanud midagi, pole jõudnud internettigi selle aja jooksul. Praegu on vaba päev ja hommik, niiet praegu on aega ka blogi täita. Päevad on olnud kiired ja läinud kiirelt. 5 päeva tööd läks nagu reaalselt kähku. Kõige rohkem töötan ma ikka jäätise- ja joogilettides. Kenasti läheb, probleeme pole olnud ja kõik on väga hea. Balanss oli isegi ühel päeval +5€, aga noh järgmisel päeval tuli kohe -30€. Üleüleeile oli lahe, kui chillin rahulikult letis, tuleb klient. Vaatan otsa, tundub kahtlaselt tuttav. Algul ei tulnud nimi meelde, aga siiski sain aru et Tony Parker oli mu leti ees. Küsis 2 pudelit vett. Andsin. Kokku tuli tasuda 5.20€, ta andis 5.50€, andsin 30 senti tagasi. Ülilahe. That made the day. Järgmine päev oli igavam. Ilm oli juba hommikust saati palav. Isegi nii palav, et ei pidanud kandma sviitrit, lipsu ja käised võisid olla ülesse kääritud ning 2 pluusinööpi võis olla lahti. Töötasin nagu ikka, jäätise-joogiletis. Olin ühe suure restorani tagapoolsel küljel, palju rahvast ei olnud. Olin varjus ka terve aeg, ei pidanud muretsema. Käisin lõunal ära ja selle ajaga oli päike niipalju liikunud et paistis nüüd otse lagipähe. Aga õnneks seal sain istuda ka ühe suure põõsa varjus, polnud häda midagi. Täna öeldi briefingul ka, et Sarkozy ise pidavat pargis olema. Ma muidugi ei näinud teda. No ja siis tööpäev sai läbi, oli juba raskem kui tavaliselt siin on, hence the weather. Siis läksime koju ja jõime veini ja läksime magama. Veinijoomisega varsti tõmbab täisprantslaseks ära, suva et ma mingit odavat kalja limpsin.

Eile oli siis nii et läksin tööle, ka päris soe ilm. Täitsin siis pudeli veega ja seadsin sammud tööle. Paistis et täna oli mingi eriline päev sest külastajaid oli metsikult palju juba kella 11 paiku ja töötajaid oli väga vähe. Hommikusel briefingul küsiti midagi, mille peale paljud käed tõstsid ja siis ka minagi tõstsin. Sain aru hiljem et küsiti, kes on nõus töötama 2 lisatundi. Ehk mu tööpäev kestab 11-21. Aga suva, mis seal ikka. Tööjuurest anti veel üks pudel vett ja öeldi et igal võimalusel seda täita, sest täna pidavat päris karm ilm olema. Algul oli kõik tore, olin mõnusalt ühe suure puu varjus, niiet päike ei teind liiga. Aga jälle, nagu ka eelmnine päev, ei olnud päikesevarju. Siis kõik läks ilusti kuni lõunapausini. Käisin söömas, sattusime Evaga isegi samal ajal lõunale. Tavaliselt seda ei juhtu et kellegi tuttavaga satud lõunat sööma. Siis läksime tagasi, käisime veel Liispeti leti juurest läbi, ta täna töötas ka jäätise-jookide letis. Kuradi palju inimesi oli ikka, oma kohta tagasi jõudes oli päike nihkunud juba ja hakkas pisut kõrvetama. Küsisin oma breakerilt (breaker on see vend kes käib letist letti ja asendab neid kes peavad lõunale minema ühe tunni) et kas ta saaks baasist muretseda mulle üks päikesevari siia. Ta ütles et no problem. Jaa hui. Niisiis. Kell oli 14.45, pidin töötama kuni kella 20ni (1 tund läheb alati stockimiseks, inventuuriks ja rahaloenduseks). Nii jõhker oli ikka, inimesi ei jäänud vähemaks. Pikapeale hakkas päike mõjuma ka juba ning hakkasin andma valesid koguseid jooke, jäätisi jms. Isegi raha andsin vahel liiga vähe või palju tagasi. Aga sellega sai korda alati. Stocker käis ka tihtipeale, kuna joogid said letist lihtsalt otsa koguaeg. Siis ma rügasin ja rügasin, salfakas ühes käes, et otsaesiselt higi ära pühkida. Vahepeal tegin 15sekundilisi pause, jõin vett. Osad kliendid olid ikka suht jobud, aga enamus said aru et ega mul ka lihtne ole. Ei saa öelda, et 'peagi' kuna aeg ei läinud kiiresti, aga kell sai mingil ajal siis 18 umbes. Või 17.45 umbes. Liispet oli lõpetanud ja tuli ka chillima sinna. Ma olin 3h jutti töötanud päikesekäes, väljas oli ilmateate ja termomeetrite kohaselt 37 kraadi. Ma olin lõpuks juba päris uimane, aga käitusin ikka nagu professionaal, naeratasin alati klientidele. Ma ei jaksanud eriti enam kiiresti tellimusi kätte anda ja siis üks naine küsis (mingi 3 klienti järjekorras edasi) et miks ma liiga aeglaselt liigutan, mille peale ma ütlesin et niimoodi pole päris kerge ja ma hoian vaos enda tempot, et liiga ära ei kurnaks, seoses selle päikesega ka. Ta vastas, et mida ma virisen, tema peab ju ka siin seisma. Siis ma lihtsalt ütlesin et sa võid minna teise letti ka ootama, äkki seal liigutatakse kiiremini. Aga ta ei läind. Siis ma lõpuks olin nii nokkis seal, et kui ma oleks 2 tundi veel pidanud töötama, ma ei tea mis oleks saanud. Palusin Liispetil olla kassas mingi 10min, käisin baasis ära. Ülemus küsis et kuidas läheb. Ütlesin et normaalselt, veidi liiga palav on ja ma ei saanudki enda päikesevarju, mida vaja oli. Siis täitsin veepudeli ära ja ülemus tuli, ütles et suva, pane kinni. Ma olin sitaks õnnelik. Läksin tagasi, sulgesin ja siis tulid stockerid, tegind loenduse ja ma võisin kassast raha võtta ja minna kontorisse üle lugema. Tavaliselt ei võta kaua aega, aga kuna täna valitses töölistest puudus siis pidin kõik raha üksi üle lugema ja depositi tegema ja kõik muud asjad. Kokku teenisin 3468€. Balanss oli -24€. Aga noh, see miinus on alati suurem, kui summad ise on suuremad. Müüsin üle 400 pulgajäätise (tavaliselt kuskil 120), kogusummas üle 1350€ mingi mõttetu pulgajäätise eest. Veel läks 312 pudelit vett (tavaliselt läheb kuskil 70), kogusummas üle 800€. Normaalne, peaks ise oma pulgajäätise-ja veeputka üles panema. Aga jah, pärast tööd oli lihtsalt nii surm olla, istusime Eva ja Liispetiga mingi pool tundi pingi peal enne kui otsustasime kodu poole liikuma hakata. Kodus käisin duši all, ilmselt, poest läbi, väike vein kätte ja koju. Kuradi palav on ikka. Poodi minnes, kella 22 ajal, oli väljas 32 kraadi. Päike on ka nii intensiivne siin. Öösel tuli ka "kerge" äikesetorm üle. Jõhker paukumine-välkumine käis mingi tund-paar päris lähedal ja sadas ka rahet, terad olid eriti suured ja see kolin mis need katusele ja aknale langedes valmistasid oli päris häiriv. Praegu siis siin ärkasin üles, sõin vahepeal 3 nussa saia, ei tea mis täna teeb. Kirjutan praegu blogi üle tunni aja juba ja siis jah, peaks minema äkki parki või kuhugi, tegema normaalseid decent pilte ka, mida oleks sobilik kuhugi üles panna(hinthint). Aga tsau siis.

No comments:

Post a Comment